Inget är omöjligt

söndag 15 maj 2011

Inför vecka 20



Bilden är tagen efter vår vandring i

Av någon anledning hade vi ingen åtkomst till vår blogg i fredags och därför uteblev elevernas veckorapport. Vi försöker igen på fredag. Efter hälsoveckan och samtalen om kost och motion kan jag konstatera att det är alldeles för många som inte äter frukost eller en alldeles för liten sådan. Mitt tips är att om man inte har aptit på morgonen så kan man ta med frukostmackan till förmiddagsrasten. Den behövs.

I morgon har Gula huset sina friidrottstävlingar, Klasskampen, på eftermiddagen. Resultaten ligger till grund för uttagningarna till kommunens friidrottstävlingar på Julivallen.Vi håller till vid Kullagymnasiet och avslutar där så att elever som vill kan duscha hemma.

På tisdag är jag på skolbibliotekskonferens i Höör och klasssen har vikarie. De kommer att få besök av Röda Korset som berättar och vill ha elevernas medverkan i en enkätundersökning. På onsdag har vi sista diagnosen i engelska på kapitel 11-13. Det är också sista dagen att lämna in lappen om dagsverket. Jag måste hinna avbeställa skolmaten för dem som är ute och jobbar och inte önskar komma till skolan för att äta.

Om jag inte minns fel är det prov i ellära på torsdag.

På fredag är det så dags för den efterlängtade övernattningen på skolan. Tre föräldrar kommer att vara med och jag skickar hem information och ett mer detaljerat program under veckan. För övrigt fortsätter vi med läsläxa i Klubboken, Stormaktstiden och på tisdag ser eleverna en film om drottning Kristina. Redovisningarna av fördjupningsarbetena fortsätter och vi ska börja jobba med den sista världsdelen, Oceanien.

Hoppas att vi klarar oss från regn i morgoneftermiddag!

Susan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar